Otwarcie pracowni sensorycznej w PSP nr 1 w Pionkach

08.11.2024 fot.: Kurier Pionkowski Tekst przeczytasz w 2 min.

Za nami otwarcie nowej pracowni sensorycznej w Publicznej Szkole Podstawowej nr 1 w Pionkach przy ul. Niepodległości. Sala została wyposażona w profesjonalne sprzęty i pomoce, które umożliwią uczniom z dysfunkcjami korzystanie z terapii integracji sensorycznej. Podczas uroczystości zaprezentowano założenia integracji sensorycznej oraz możliwości terapii SI.

Pracownia sensoryczna będzie dostępna nie tylko dla uczniów z oddziałów przedszkolnych oraz klas pierwszych, posiadających orzeczenia lub opinie wskazujące na potrzebę terapii integracji sensorycznej, ale również dla wszystkich uczniów szkoły. Sala umożliwi uczestnictwo w zajęciach rozwijających umiejętności motoryczne, sensoryczne i społeczne. Dzięki różnorodnym urządzeniom i materiałom, dzieci będą miały możliwość eksplorowania i rozwijania swoich zmysłów w bezpiecznym i wspierającym środowisku.

Dzieci uczestniczące w zajęciach w pracowni sensorycznej mogą:

  • rozwijać umiejętności motoryczne – ćwiczenia sensoryczne pomogą w rozwijaniu koordynacji ruchowej, równowagi i precyzji,
  • poprawiać koncentrację – zajęcia sensoryczne mogą zwiększyć zdolność dzieci do skupiania się na zadaniach i poprawić ich wyniki w nauce,
  • redukować stres – pracownia sensoryczna oferuje środowisko sprzyjające relaksacji i wyciszeniu, co może pomóc dzieciom w radzeniu sobie ze stresem i napięciem,
  • pracować nad emocjami – uczestnictwo w zajęciach sensorycznych pomaga w rozwijaniu zdolności regulacji emocji i radzenia sobie z trudnymi sytuacjami,
  • zwiększać pewność siebie – sukcesy w wykonywaniu zadań sensorycznych mogą przyczynić się do wzrostu samooceny i pewności siebie u dzieci.

Pracownia sensoryczna pozwoli uczniom na lepsze skupienie się na zadaniach. Dzięki odpowiednio dobranym ćwiczeniom dzieci będą mogły lepiej kontrolować swoje reakcje na bodźce zewnętrzne, co przekłada się na większą koncentrację w trakcie zajęć. Korzystanie z pracowni sensorycznej pomoże w radzeniu sobie ze stresem i napięciem, co jest szczególnie ważne w trakcie intensywnych okresów nauki – mówi dyrektor szkoły, Wiktor Siek i dodaje, że ćwiczenia sensoryczne wspierają rozwój motoryki małej i dużej, co jest kluczowe dla rozwoju fizycznego dzieci. Zajęcia w pracowni sensorycznej pomogą w rozwijaniu precyzji ruchów, co korzystnie wpływa na umiejętności pisania, rysowania i wykonywania innych czynności manualnych przez dzieci.

Dzięki zajęciom w pracowni sensorycznej uczniowie będą mogli skorzystać z innowacyjnych metod nauczania, które pomogą zwiększyć ich zaangażowanie  i uczynić proces nauki bardziej interaktywnym i przyjemnym. Zajęcia mogą być zintegrowane z różnymi przedmiotami: matematyką, językiem polski m czy przyrodą. Pracownia  umożliwia nauczycielom dostosowanie zajęć do indywidualnych potrzeb uczniów. Dzięki temu każdy uczeń będzie pracować w tempie, które jest dla niego odpowiednie, co sprzyjając lepszemu przyswajaniu wiedzy. Jest to szczególnie wartościowe dla dzieci z różnymi rodzajami dysfunkcji sensorycznych. 

Wyposażenie pracowni kosztuje bardzo dużo. Nie ma żadnych programów z których szkoła mogłaby pozyskać środki na ten cel. Pierwszy etap utworzenie tego miejsca mógł zostać zrealizowany dzięki pomocy ze strony rodziców, nauczycieli, sponsorów i samorządów – wyjaśnił dyrektor szkoły.

Wprowadzenie pracowni sensorycznej w Szkole Podstawowej nr 1 w Pionkach jest zatem istotnym krokiem w kierunku stworzenia bardziej inkluzyjnego i efektywnego środowiska edukacyjnego, które wspiera rozwój najmłodszych mieszkańców miasta.
 

Zobacz także

Bal Sylwestrowy 50+
Miejski Ośrodek Kultury w Pionkach zaprasza na Bal Sylwestrowy 50+!
Gala z okazji 70-lecia miasta Pionki
Przed nami jubileuszowa gala na zakończenie roku pełnego wrażeń
Przerwa w dostawie wody
Przerwa w dostawie wody
Zbiórka krwi – pomóż ratować życie
Zbiórka krwi – pomóż ratować życie
Międzynarodowy Dzień Seniora w Pionkach
Międzynarodowy Dzień Seniora w Pionkach