|
|
BĘDĄ REMONTOWANE, ALE PROBLEMÓW NIE BRAKUJE |
W przypadku dworca kolejowego Pionki Główne PKP brak jest jeszcze zaakceptowanego projektu. Z kolei w przypadku dworca Pionki Zachodnie PKP w dalszym ciągu trwają uzgodnienia projektu wykonawczego.
Jeszcze w połowie 2017 roku Polskie Koleje Państwowe S.A ogłosiły plan modernizacji dworców kolejowych. Na liście znalazły się również dwa pionkowskie dworce znajdujące się w ciągu linii kolejowe Nr 26. Pisaliśmy już o tym na początku stycznia tego roku. Czy coś się od tego czasu zmieniło? Na pewno przybyło problemów. - Obecnie jesteśmy na etapie prac projektowych dla dworców Pionki i Pionki Zachodnie. Prace budowlane planowane są na lata 2018-2020 – informowała nas w styczniu tego roku Aleksandra Grzelak z Biura Komunikacji i Promocji Polskich Kolei Państwowych S.A. Niestety są pewne opóźnienia. W przypadku dworca Pionki Główne PKP wpływ na opóźnienia z ostatecznym opracowaniem projektu miała decyzja Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków, który wpisał obiekt do rejestru zabytków. - Na przebieg procedury projektowej miały wpływ wydłużające się procedury zawiązane z uzyskaniem decyzji lokalizacyjnej oraz wpisaniem dworca Pionki (Pionki Główne PKP przyp. red.) do rejestru zabytków – informuje nas obecnie Rzecznik Prasowy Polskich Kolei Państwowych S.A. Michał Stilger. Ponadto jak zaznacza rzecznik brak jest jeszcze zaakceptowanej i ostatecznej wersj projektu. W swej korespondencji do redakcji „Nad Zagożdżonką” zaznacza jednocześnie, że celem przebudowy dworca kolejowego Pionki będzie przywrócenie historycznego charakteru tego obiektu oraz terenu wokół.
- Urząd Miasta deklaruje chęć wynajęcia części budynku dworcowego z przeznaczaniem na pałac ślubów. Zakończenie prac projektowych powinno nastąpić we wrześniu 2018 r. Rozpoczęcie przebudowy planujemy na I kwartał 2019 roku – dodaje Michał Stilger
Z kolei w przypadku dworca Pionki Zachodnie PKP, co prawda projekt wykonawczy został opracowany, ale znajduje się na etapie uzgodnień. - Obecnie jesteśmy na etapie uzgodnień projektu wykonawczego – informuje nas dalej Michał Stilger W tym przypadku uzgodnienia powinny zostać zakończone do końca sierpnia tego roku. Według rzecznika w ramach inwestycji zaprojektowano poczekalnię wewnętrzną oraz zewnętrzną, jako wiatę zamkniętą z dwóch stron z przeszkleniami (otwartą od strony torów). W planach jest także budowa windy, która umożliwi dostęp z poziomu terenu od strony miasta do poczekalni (na poziomie peronów).
Na razie przynajmniej oficjalnie nie został zmieniony ostateczny termin modernizacji i przebudowy pionkowskich dworców. Ich zupełnie nowe oblicze powinno zostać udostępnione dla mieszkańców do końca 2020 roku.
(r.f.) |